Published 8:36 AM by mobile262

Kerusi Panas PRU13

Kerusi Panas Parlimen Shah Alam; pertembungan Zulkifli Nordin mewakili Barisan Nasional dan Khalid Samad, PAS di kerusi Parlimen Shah Alam semestinya bakal menarik perhatian banyak pihak termasuk penganalisa politik negara.
Kerusi Parlimen Permatang Pauh, merupakan antara kerusi panas dalam PRU13 ini dimana berlakunya pertembungan di antara Ketua Umum PKR yang juga merupakan figura politik Malaysia, Anwar Ibrahim dan Dr. Mazlan Ismail yang mewakili Barisan Nasional (BN).

Kerusi Panas Gelang Patah;Keputusan Lim Kit Siang, untuk bertanding di Gelang Patah untuk melawan Datuk Abdul Ghani Othman, memeranjatkan ramai pihak.
Satu lagi kawasan panas di sebelah utara yang menjadi tumpuan ramai pemerhati politik, setakat ini masih lagi menjadi kubu bagi Barisan Nasional (BN) setelah memenangi kerusi tersebut sejak Pilihanraya tahun 2004 lagi. 
Kerusi Panas Bandar Putrajaya; Pertembungan antara Husam Musa(PAS) dan Tengku Adnan (UMNO) di lihat menjadi tumpuan pada pilihanraya kali ini.  sejak sedekad lalu jadi tidak mudah untuk mana-mana parti lain untuk merampas kota yang dipasak kukuh dengan pemodenan dan ditunjukkan kepada rakyat malaysia sebagai antara nadi kemajuan rakyat Malaysia. Di mana kebenarannya?