Published 9:28 AM by mobile262

Cara Tarik Trafik ke blog ANDA!


Memang tidak dinafikan, kebanyakkan blogger yang hebat mempunyai rahsia mereka tersendiri untuk meraih trafik yang begitu banyak ke blog mereka. Antara yang boleh saya kongsikan disini ialah.
1. menurut pakar seo dari google Matt Cutts  "anda mesti fikirkan keyword yang sesuai dan mesra carian" fikir-fikirkanlah.
2. antara lain ialah memperbanyakkan info yang menarik di dalam blog anda. tidak kisah samada anda nak bercerita mengenai resipi terbaru yang anda ataupun petua yang berguna yang boleh ditauladani. Pastikan ia adalah maklumat atau informasi yang sahih dan berguna.
3.anda mestilah rajin membuat backlink blog anda di mana-mana blog atau website. Antara cara yang paling mudah untuk membuat backlink ialah anda perlu rajin comment kat blog atau website. secara automatiknya anda akan mendapat trafik, lagi banyak anda komen lagi banyak trafik anda dapat.


4.Selain itu, satu lagi rahsia trafik blog tinggi ialah korang juga boleh pingkan entri ke laman web Ping Aggregator seperti blogr.my, busuk, guablog, ohbelog, apesal, blogged my, bloglog, fb, twitter dsb. Cara ini memang berkesan utk mereka yang baru bermula dengan dunia blog, bagi yang dah lama..tak kisahlah.
Kalau mahukan trafik yang sentiasa kekal, maka perlulah rajinkan diri cari keyword yang boleh bertahan lama atau memang pada bila-bila masa pun orang tetap akan cari. Tidak lupa juga kalau korang pandai dalam penulisan yang berkualiti, korang boleh gunakan kelebihan tersebut untuk menarik minat pembaca.
terima kasih kerana sudi membaca..selamat mencuba!